Geen verzendkosten bij bestellingen vanaf € 45,-

Deze merken vindt u bij BioMooi

  • Biosens
  • Forest People
  • Les Terriennes
  • NAFHA
  • Naturado
  • Oh qu'il est Bio!
  • Paris Exclusive
  • Pur Inside
  • Rosalia
  • Zao

Bekijk de producten van BioSens

BioSens

BioSens respect voor mens en aarde

BioSens Laboratoire is een jonge onderneming in de Provence, opgericht in 2007. In de vier jaar daarvoor werkten de oprichters al samen in de vorm van een associatie en sinds 2008 maken zij onderdeel uit van de groep Hom & Ter (www.hom-ter.com)

De eerste producten werden gemaakt in 2003 en alleen gedistribueerd onder leden van de AMAP (Association de Maintien de l’Agriculture Paysanne). Vanaf het begin heeft Bruno Jeanjean, één van de oprichters, zich als doel gesteld om producten te maken voor lichaamsverzorging en huis reiniging die mens en milieu respecteren. Hij wilde producten maken die niet bijdragen aan de vervuiling van water en lucht.

Collines gebergteBioSens stelt zich tot doel:

  • eenvoudige producten te maken die, zonder overbodige zaken, voldoen aan de behoefte van de klant;
  • uitermate efficiënte producten te leveren, met een maximum van biologische ingrediënten, bij voorkeur uit biodynamische landbouw;
  • voor het parfumeren alleen gebruik te maken van essentiële oliën, omdat die gezondere eigenschappen hebben en een sterke geur;
  • producten te maken die aangenaam zijn in het gebruik, het gevoel en de geur;
  • hun producten continu te ontwikkelen in antwoord op gebruiksbehoeften.

Gamme de BioSensBioSens streeft naar een minimale impact op het milieu door:

  • de watercyclus en de oceanen te respecteren, door het gebruik van reinigingsproducten van slechts plantaardige herkomst, die niet vervuilen;
  • te kiezen voor grondstoffen die 100% traceerbaar zijn en, zo mogelijk, lokaal geproduceerd;
  • te kiezen voor ‘zachte’ productiemethoden;
  • gebruik te maken van lichte verpakkingen die in Europa zijn geproduceerd en kunnen worden gerecycleerd;
  • zoveel mogelijk te werken met lokale producenten en kleine, lokale bedrijven in de regio Marseille;
  • actief bij te dragen in het openbaar onderwijs op het gebied van milieu-educatie.

De producten van BioSens dragen de labels van Ecocert en Cosmebio. Lees hier meer over deze labels.

Bekijk de producten van Forest People

Forest People

Forest People duurzaam en verantwoordelijk

Forest People was pionier op het gebied van biologische, ecologische en Fair Trade cosmetische producten zonder water als ingrediënt. Forest People selecteert hoge kwaliteit ingrediënten die geheel natuurlijk zijn. Het merk baseert de product ontwikkeling op drie essentiële aspecten:

Forest People productenFair Trade

Al meer dan 9 jaar traceert Forest People wereldwijd traditionele recepten voor natuurlijke cosmetica. Sommige van deze oude tradities lopen het risico te verdwijnen en te worden vervangen door moderne, niet natuurlijke oplossingen die gemakkelijker te vinden zijn in de winkels.

Forest People werkt direct met lokale producenten en bouwt relaties met hen, met behulp van de Franse organisatie Coeur de Forêt (www.coeurdeforet.com). Dit maakt het mogelijk om gehele controle te hebben over de Fair Trade producten en ingrediënten.

Alleen ingrediënten uit biologische teelt of van wilde planten

Forest People gebruikt alleen ingrediënten die afkomstig zijn uit biologische landbouw of van in het wilde groeiende planten. Fruit, bladeren en noten worden geplukt met respect voor de groei en natuurlijke ontwikkelcycli van planten.

100% van de ingrediënten hebben zo een biologische herkomst en bevatten geen conserveermiddelen of synthetische producten. The productiemethode van het eindproduct respecteert het milieu en de gezondheid van mens en dier, maar draagt ook bij aan het in stand houden van traditionele productiemethoden die deel uitmaken van ons cultureel erfgoed.

Forest People productenOriginele en geheel ecologische aanpak

Isabelle Trunkowski en Jérémie Déravin, de oprichters van Forest People, wilden een verantwoordelijk bedrijf starten. Een bedrijf dat lange-termijn economische ontwikkeling combineert met bescherming van milieu en cultuur. Het doel van dit bedrijf is om het natuurlijke en culturele erfgoed in diverse delen van de wereld te beschermen, in het bijzonder de regenwouden, maar ook de economische middelen te bieden voor duurzame ontwikkeling. Op dit moment doen 1300 families hun voordeel met de acties van Forest People en Cœur de Forêt.

Een ander voorbeeld van de doelstelling waarin Forest People zich committeert is dat zij voor elk verkocht product een boom te planten in een primair bos.

Forest People is lid van de Franse Fair Trade organisatie "Plateforme Française pour le Commerce Equitable" en de producten van Forest People zijn gecertificeerd door Nature et Progrès Cosmétique Bio-Ecologique, een van de meest veeleisende labels voor biologische cosmetica in de wereld.

Forest People

Bekijk de producten van Les Terriennes

Les Terriennes

Les Terriennes zachte verzorging met glamour

Les Terriennes maakt moderne, ethische cosmetica en geeft elke verzorgingsformule een vleugje delicatesse, een beetje glamour, een snufje originaliteit, een paar gram zoete verwennerij, een gezonde dosis effectiviteit, veel zachte verzorging, gepassioneerde natuur en... alle denkbare geneugten!

Het bedrijf Les Terriennes bevindt zich in Touraine, een streek met wijngaarden en historie in een authentieke, herderlijke omgeving waar natuur en dieren leven in complete harmonie met de mens. Het bedrijf is gecreëerd vanuit de gedeelde droom van een aantal 'aardse vrouwen' ('les terriennes') voor wie 'biologisch' niet alleen de betekenis van alternatieve consument heeft, maar een essentieel onderdeel van het leven zelf: voor de planeet, voor de mensheid, voor henzelf.

Les Terriennes

Eenheid van vrouw en natuur

Hun droom bracht hen ertoe een mooie en natuurlijke lijn van verzorgingsproducten te maken die ontworpen was door vrouwen, voor vrouwen.

"Het bijzondere van ons merk Product Les Terriennes is dat achter elke stap in het ontwerp en de productie, van formulering tot aan de verpakking, er een speciale, betrokken vrouw staat. Meer nog dan een vrouwelijke lijn van producten zochten we naar een ware eenheid van vrouw en natuur, met als link de verzorging. We kozen voor een cosmetische thematiek met producten voor elke soort vrouw, voor elke persoonlijkheid, elke smaak en verlangen. Zacht, sensueel, verwennend, energetisch, beschermend... zoals de natuur kan zijn! Romige melk met frambozen, fris schuim van waterlelie, of een strelend zacht katoencrème: elk van onze verzorgingsproducten is als een uitnodiging naar de wereld van schoonheid. Aan iedere vrouw de keuze van haar bestemming." Valérie Caloux, oprichter.

De producten van Les Terriennes worden gemaakt onder de voorwaarden van Ecocert en Cosmebio. Lees hier meer over deze certificaten.

Respect voor milieu, mens en dier

Les Terriennes maakt gebruik van recyclebaar verpakkingsmateriaal, gerecycled papier en plantaardige inkt en is lid van het programma Eco-emballage.

Alle producten van Les Terriennes zijn gegarandeerd zonder synthetische conserveermiddelen (parabenen, phenoxyethanol), zonder petrochemische ingrediënten (paraffine, silicone, PEG), zonder genetisch gemanipuleerde organismen, zonder ioniserende behandeling, zonder synthetische parfums en kleurstoffen.

De producten van Les Terriennes worden niet getest op dieren en er worden geen bestanddelen van dierlijke oorsprong voor gebruikt.

Les Terriennes

Bekijk de producten van NAFHA

NAFHA

NAFHA de adem, het essentiële

Het verhaal van NAFHA begint met liefde op het eerste gezicht. Hopeloos verliefd op Marokko vertrokken Carlo Gancia en Guy Boulanger op een emotionele ontdekkingsreis naar de rijkdom en paradoxen van Oosterse tradities. Het koppel ging op in het zonnige land en ontmoette de bewoners. Marokkaanse vrouwen bewaren eeuwenoude schoonheidsgeheimen, zij wrijven hun lichaam in met planten en mineralen. In een verbazingwekkende, authentieke schoonheid worden mens en natuur hier één.

Marshmallow bloemHet was deze harmonie van de mensen met de aarde die de oprichters van NAFHA zo aantrok. Als overtuigd humanisten wilden zij hun leven een diepere betekenis geven, betrokken raken in een economie die gekenmerkt wordt door solidariteit. Oosterse magie was de trigger.

Het merk NAFHA kwam voort uit deze ontmoeting, uit deze gedeelde waarden. NAFHA, een poëtisch Arabisch woord, beteken zowel ‘adem’ als ‘het essentiële’, zowel licht als diep, zoals de schoonheid van een glimlach en die van de ziel. NAFHA combineert glamour en de natuurlijke schoonheid van het Oosten met de Westerse stijl van leven. Zij maken producten met een hoge concentratie van biologische ingrediënten. NAFHA staat voor natuurlijke schoonheid en ethische vervulling. Alle producten van NAFHA zijn gecertificeerd door Ecocert en Cosmebio. Lees meer over deze certificaten.

Assortiment NAFHA

De schoonheden van NAFHA

Authentieke schoonheid

NAFHA baseert zich op de geheimen van Oosterse vrouwen en past moderne, verfijnde formules toe met zeldzame, kostbare en effectieve ingrediënten, zoals vijgcactus zaadolie, arganolie en Ghasoul-klei.

Schoonheid zonder compromis

De gecertificeerde, biologische producten van NAFHA bieden zeer verfijnde, zintuiglijke kwaliteiten van een standaard die van cosmetica mag worden verwacht: subtiele geuren, zachte texturen, niet-vette formules, etc.

Eerlijke en ondersteunende schoonheid

NAFHA geeft financiële steun aan verschillende hulpprogramma’s voor de Marokkaanse landelijke bevolking (voor bijvoorbeeld scholing, irrigatie, technische training). NAFHA gaat ook partnerschappen aan met producenten voor gezamenlijke ontwikkeling.

Betaalbare schoonheid van hoge kwaliteit

De producten van NAFHA zijn gebaseerd op originele, verfijnde, hightech formules met biologische concentraties die significant hoger zijn dan de minimum eisen – voor betaalbare prijzen die het plezier van schoonheid toegankelijk maken.

Duurzame schoonheid

NAFHA selecteer grondstoffen die de biodiversiteit behouden. De producten worden verpakt met recyclebaar materiaal en zonder onnodige verpakkingen. Het verpakkingsmateriaal wordt gemaakt in de EU, waardoor het zo min mogelijk getransporteerd hoeft te worden.

CactusvijgenCertificaten & Prijzen

NAFHA producten zijn gecertificeerd door Ecocert het Cosmebio-Bio label. Het gehele assortiment oogstte prijzen van de experts van het Observatoire des Cosmétiques, waardoor NAFHA het eerste merk is met een volledig toegekend assortiment in de Guide des meilleurs cosmétiques 2011-2012 (Beste Cosmetica Gids 2011-2012).

Commitment aan solidariteit

Het doel van NAFHA is om een bloeiend bedrijf te bouwen door innovatieve kwaliteitsproducten te verkopen, maar vanuit ethische waarden en een solidaire visie willen ze deze welvaart wel delen. Daarom doneren ze 1% van de omzet aan de stichting Al Mahabba die bijdraagt aan de ontwikkeling van de landelijke gemeenschap van Aghraisse, een Marokkaans dorp in het zuiden van Agadir, waar de Arganolie wordt geproduceerd. De stichting steunt drie generaties vrouwen en kinderen met scholing voor werkende moeders, opleiding in textielproductie voor meisjes en jonge vrouwen, en met kleuterscholen.

Bekijk de producten van Naturado

Naturado

«Le Comptoir Provençal des Argiles»

Het cosmetisch laboratorium «Le Comptoir Provençal des Argiles» creëert cosmetische producten die zo natuurlijk mogelijk zijn, zonder petrochemische bestanddelen, zonder parabens, glycolethers of ander substanties die verdacht worden van schadelijke effecten op de gezondheid.

«Le Comptoir Provençal des Argiles» werkt met de nieuwste biotechnologie en de actieve ingrediënten komen uitsluitend van plantenextracten, essentiële oliën, plantaardige oliën en diversie soorten klei. De formules van dit laboratorium leiden tot overtuigende resultaten.

Naturado kleuren

Er zijn twee lijnen van producten van dit lab: Naturado en Rosalia. Beiden gecertificeerd door Ecocert en niet getest op dieren. In deze producten worden geen dierlijke ingrediënten gebruikt, zoals het One Voice label garandeert. Lees hier meer over deze labels.

Naturado

Het formuleren en creëren van natuurlijke en biologische makeup is beduidend complexer dan het produceren van andere natuurlijke cosmetica. De regels die door Ecocert worden opgelegd voor het produceren van biologische cosmetica zijn erg strikt, vooral als het gaat om het gebruik van kleurstoffen en conserveermiddelen, die in de conventionele cosmetica industrie systematisch worden toegepast. Deze restricties maken het erg moeilijk om natuurlijke, biologische makeup te maken.

Naturado MakeupTegelijk verwachten we van biologische makeup wel dezelfde resultaten en kwaliteiten als van conventionele producten. Dit maakt de keuze voor ingrediënten die de test van het onderzoek doorstaan en voldoen aan de eisen we stellen aan makeup des te belangrijker.

Met de productlijn Naturado biedt «Le Comptoir Provençal des Argiles» verleidelijke en comfortabele, biologische makeup die door Ecocert wordt gecertificeerd.

Naturado Karité

Naturado Persoonlijke Hygiëne

De shampoos van Naturado zijn gebaseerd op Kopra (het gedroogde vruchtvlees van de Kokosnoot) en glucose derivaat. Ze creëren een goed maar delicaat schuim en zijn perfect voor broos haar en de gevoelige hoofdhuid. De formule is bijna 100% natuurlijk, rijk aan biologische actieve ingrediënten en gegarandeerd vrij van parabens, kleurstoffen, synthetische parfums en dierlijke ingrediënten.

Naturado Mondhygiëne

De Naturado tandpasta is modern, praktisch, en heeft een aangename smaak. De formule van deze tandpasta is zeer innovatief, met klei als de voornaamste actieve ingrediënt. Xylitol en de natuurlijke plantaardige suiker geven de tandpasta een zoete smaak die niet schadelijk is voor het gebit. De combinatie van de reinigende eigenschap van klei met de eigenschappen van de natuurlijke plantenextracten houden uw tanden schoon en gezond. De tandpasta heeft de structuur van een gel en wordt geleverd in een luchtledige tube of in een handige pompflacon voor het hele gezin.

Bekijk de producten van Oh qu'il est Bio!

Oh qu'il est Bio!

Oh qu'il est Bio! fun en bio voor baby en moeder

Oh qu'il est Bio! biedt een reeks van hygiënische producten speciaal gemaakt voor baby en moeder, maar het gehele gezin kan genieten van deze leuke, ecologische producten van hoge kwaliteit.

Alle producten zijn geproduceerd door een Ecocert en Cosmebio gecertificeerd laboratorium. Lees meer over deze certificaten. De ingrediënten zijn geselecteerd op zachtheid en hoge tolerantie en zijn dermatologisch getest zodat irritaties of huid reacties voorkomen worden.

Mama wil bio!

Dit merk is in het leven geroepen door een moeder die biologische producten wilde voor zichzelf en haar kinderen. De producten die zij op de markt kon vinden zagen er saai en klassiek uit en dat is niet meer van deze tijd, vond zij. Het kan ook mooi, kleurrijk en grappig – een plezier om te gebruiken, met gezonde ingrediënten recyclebare verpakkingen die de mens beschermen en de aarde sparen.

Alle producten volgen de regels en restricties die zijn opgelegd door Ecocert en Cosmebio, wat tot uitdrukking komt in de keuze en kwaliteit van de ingrediënten en het percentage van biologische ingrediënten.

Gamme Oh qu'il est Bio!Producten voor baby's en voor ouders

Oh qu'il est Bio! heeft één lijn van producten voor baby's en kinderen, met formules die geen huidreactie veroorzaken – speciaal voor het gevoelige huidje. Een tweede lijn is voor moeders (en vaders!) die een zacht, efficiënt maar gezond en biologische product willen. De producten voor baby's zijn geschikt voor iedereen met een allergie-gevoelige of reactieve huid.

De producten zijn beschikbaar in twee soorten verpakking: de één sterk, kleurrijk en met een grappig ontwerp; de ander bedoeld voor navulling, waardoor de productiekosten (en de verkoopprijs!) lager zijn, net als de belasting voor het milieu.

OQB!Oh qu'il est Bio! heeft een duidelijke doelstellingen:

  • Effectieve producten voor een redelijke prijs en die leuk, mooi en fun zijn.
  • Prettige producten die, door de keuze van geur en textuur, altijd een plezier zijn om te gebruiken;
  • Dermatologisch veilig producten, door het vermijden van irriterende stoffen (zelfs natuurlijke) om een optimale verdraagbaarheid en gebruik voor alle huidtypes te garanderen, ook voor de gevoelige huid;
  • Groene, milieuvriendelijke producten, met herbruikbaar flessen en met het Ecocert en Cosmebio label: alle producten hebben ten minste 99,6% natuurlijke ingrediënten en er wordt steeds gestreefd naar het verhogen van het percentage biologische ingrediënten.

Bekijk de producten van Paris Exclusive

Paris Exclusive

Paris Exclusive de zee, een weldaad voor huid en welzijn

Paris Exclusive Cosmetics brent u de goede eigenschappen van de oceaan en de weldadigheid van thalassotherapie (een spa-kuur op basis van mineralogisch zeewater en algen). De producten van Paris Exclusive combineren het gebruik van algen met extracten van biologisch geteelde planten. Deze combinatie is innovatief en geeft unieke eigenschappen aan dit merk.

Producten van Paris ExclusiveDe weldaad van de oceaan

De oceaan is een bron van leven en een enorm energie reservoir. De profijten die de mens kan hebben van zeewater en algen zijn alom bekend en onbetwist. Zeewater bevat mineralen en oligo-elementen waaruit ons lichaam bijzonder veel voordelen haalt, vooral de huid. Het lichaam kan deze mineralen en elementen niet zelf produceren en daarvoor hebben we dus externe bronnen nodig.

Alle voordelen van zeewater vinden we in algen geconcentreerd terug. Algen bevatten tot 1000 maal meer jodium, tot 100 maal meer calcium, en tot 10 maal meer magnesium dan planten op het land. Doordat de formules van Paris Exclusive bijzonder rijk zijn aan oligo-elementen en minerale zouten, brengen zij de producten in een fysiologische balans met de huid, waardoor cellulaire uitwisseling mogelijk is. Dit faciliteert de spreiding en indringing van actieve ingrediënten, diep in de epidermis: de huid kan gemakkelijker alle componenten van het product absorberen. Via de huid worden de mineralen en oligo-elementen geabsorbeerd en kunnen zo bijdragen aan het welzijn van het lichaam.

Biologische geteelde planten

Naast algen gebruikt Paris Exclusive ook biologische geteelde planten in de producten. De speciale combinatie van planten uit zee en van het land maken dit merk uniek. De producten gebruiken 15 verschillende soorten algen, afkomstig uit Bretagne en 20 verschillende soorten biologische geteelde planten. De algen, rood, bruin, groen en blauw-groen, vormen een energiecocktail die rijk is aan minerale en oligo-elementen. De planten van het land helpen om de kracht van de algen te versterken. De algen worden geoogst met milieuvriendelijke methoden in een natuurlijk reservaat in de Iroise zee bij Ouessant, een niet-vervuild en beschermd gebied.

Paris Exclusive streeft naar een combinatie van de natuurlijke eigenschappen van zee en land die uw fysieke en emotionele welzijn ondersteunen. Uw schoonheidsrituelen kunnen u zo helpen  voor uzelf te zorgen, de gevoelszintuigen te stimuleren, en bijdragen tot ontspanning, detoxificatie en schoonheid.

FlowerParis Exclusive Cosmetics Concept

Zuiver en beschermd. Paris Exclusive volgt de uitgangspunten voor het gebruik van algen: dat betekent dat de algen vers zijn en afkomstig zijn uit Frankrijk uit een onvervuild en beschermd zeegebied. Verder worden plantaardige ingrediënten gebruikt van lokale, biologische afkomst.

Puur en efficiënt. De producten worden gemaakt met pure en efficiënte formules. Grondstoffen worden geselecteerd op puurheid, eigenschappen en concentratie. Een hoge concentratie actieve ingrediënten bieden een goede prijs-kwaliteit verhouding waardoor u snel resultaat boekt.

Genot. Paris Exclusive producten zijn een genot in het gebruik. De textuur van de producten is niet plakkerig, de producten worden goed geabsorbeerd door huid en blijven goed zichtbaar. De geur is discreet en vluchtig.

Welzijn. De producten brengen welzijn naar uw huid. De epidermis wordt tot rust gebracht en dit geeft een direct ontspannend gevoel.

Universeel. Paris Exclusive maakt producten die geschikt zijn voor alle huidtypen, zelfs de meest gevoelige huid, en gebruikt kunnen worden door het hele gezin, ook voor babies.

Verpakking. De verpakking van Paris Exclusive is zorgvuldig ontworpen. De sterke en levendige kleur staan voor de doelstelling van het merk: moderne en elegante producten met een kosmopolitisch en dynamisch trekje. De vorm van de flesjes is speciaal geselecteerd zodat u de producten gemakkelijk bij zich kunt houden, waar u gaat. De opaciteit van de flesjes en hun omgekeerde positie beschermen de inhoud tegen licht en bacteriële besmetting. De binnenzijde van de flesjes is zeer glad en laten de inhoud gemakkelijk los waardoor niets verloren gaat.

Kenbaarheid. Duidelijke en eenvoudige labels maken het gemakkelijk de actieve ingrediënten te lezen. De producten zijn gegroepeerd in 3 typen, herkenbaar aan hun kleur.

Merkgarantie. Alle producten van Paris Exclusive zijn gecertificeerd door Ecocert en Cosmebio. Lees meer over deze certificaten.

Bekijk de producten van Pur Inside

Pur Inside

Pur Inside de pure kracht van de Goji bes

Pur Inside streeft naar hoge kwaliteit producten met respect voor het milieu. Het concept van Pur Inside is gebaseerd op drie belangrijke uitgangspunten:

1. Onderzoek van hoge kwaliteit om de meest actieve, natuurlijke ingrediënten te vinden voor de producten

Een uitstekend voorbeeld hiervan is het enzym Sirtuin 1. Dit is een enzym dat van nature in onze cellen voorkomt en dat een beschermend effect heeft tegen vrije radicalen. Het onderzoeksteam van Pur Inside heeft gevonden dat een actief extract uit rijst een activerende werking heeft op Sirtuin en daarmee een goede aanvulling is op de antioxiderende werking van de Goji bessen, waarop veel van de producten van Pur Inside zijn gebaseerd.

Extrait de Goji2. Toewijding aan het gebruik van ingrediënten uit biologische bronnen

De producten van Pur Inside bevatten tot 6 maal hogere percentages van biologische ingrediënten dan de minimum eis die nodig is voor certificering met de labels van Ecocert en Cosmebio. Gemiddeld hebben de producten van Pur Inside 63% biologische en 99% natuurlijke ingrediënten.

3. Respect voor het milieu

Om de impact op het milieu te verminderen gebruikt Pur Inside geen papier voor externe verpakking of informatie over de producten. Alle product informatie wordt op Internet beschikbaar gesteld.

Goji bessen

Goji bessen (Lycium Barbarum) worden gecultiveerd in de valeien van de Himalaya, Mongolië en China. Goji bessen zijn een rijk fruit dat 22 Oligo-elementen bevat, mineralen, 18 Aminozuren, en 6 typen vitamines. Binnen de traditionele Chinese geneeskunde speelt de Goji bes een belangrijke rol, door onder meer de hoge concentratie antioxidanten, zoals vitamine C. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de voordelen van het gebruik van Goji bessen.

Goji bessen versterken en stimuleren de huidcellen

De hoge concentraties van polysachariden, aminozuren en vitamines C, A, E, B1, B2 en B5 stimuleren de huidcellen. Wetenschappelijk onderzoek [1, 2, 3] toont aan dat Goji bessen een sterke antioxiderende werking hebben. Dit betekent dat ze helpen de productie van vrije radicalen te verminderen en lipide peroxidatie tegengaan, hetgeen een van de factoren is van het verouderingsproces van de huid.

Flacons CrèmeGoji bessen helpen het verouderingsproces te remmen

Goji bessen zijn rijk aan mineralen en Oligo-elementen die belangrijk zijn voor een gezonde huid. Ons lichaam kan die niet produceren en we zijn dus afhankelijk van externe bronnen.

Wetenschappelijke aanpak

Het onderzoeksteam van Pur Inside heeft drie jaar onderzoek gedaan om te komen tot de hoge kwaliteit van hun producten. Ze hebben daarbij gezocht naar actieve ingrediënten die bijdragen aan de ethische doelstellingen van het bedrijf: respect voor het milieu en de gezondheid van de klant.

Nieuwe formules werden ontwikkeld en onder dermatologische controle getest om de veiligheid van deze producten te garanderen.

De producten van Pur Inside bevatten geen alcohol, geen parabens en geen synthetische parfums.

Referenties

[1] Wu SJ, Ng LT, Lin CC (2004) "Antioxidant activities of some common ingredients of Traditional Chinese Medicine, Angelica sinensis, Lycium barbarum and Poria cocos." Phytoterapy Research. 18(12): 1008-1012.
http://dx.doi.org/10.1002/ptr.1617

[2] Li XM, Ma YL, Liu XJ (2007) "Effect of the Lycium barbarum polysaccharides on age-related oxidative stress in aged mice." Journal of Ethnopharmacol. 111(3): 504-511.
http://dx.doi.org/10.1016/j.jep.2006.12.024

[3] Zhao H, Alexeev A, Chang E, Greenburg G, Bojanowski K (2005) "Lycium barbarum glycoconjugates: effect on human skin and cultured dermal fibroblasts." Phytomedicine. 12(1-2): 131-137.
http://www.rubygoji.com/download/pdf/library-032.pdf

Bekijk de producten van Rosalia

Rosalia

«Le Comptoir Provençal des Argiles»

Het cosmetisch laboratorium «Le Comptoir Provençal des Argiles» creëert cosmetische producten die zo natuurlijk mogelijk zijn, zonder petrochemische bestanddelen, zonder parabens, glycolethers of ander substanties die verdacht worden van schadelijke effecten op de gezondheid.

Rozenbottel

«Le Comptoir Provençal des Argiles» werkt met de nieuwste biotechnologie en de actieve ingrediënten komen uitsluitend van plantenextracten, essentiële oliën, plantaardige oliën en diverse soorten klei. De formules van dit laboratorium leiden tot overtuigende resultaten.

Er zijn twee lijnen van producten van dit lab: Naturado en Rosalia. Beiden gecertificeerd door Ecocert en niet getest op dieren. In deze producten worden geen dierlijke ingrediënten gebruikt, zoals het One Voice label garandeert. Lees hier meer over deze labels.

RosaliaCrème Fluide Intense

De unieke en typische eigenschappen van de lijn Rosalia vindt zijn oorsprong in het gebruik van de biologische Rosa Mosqueta olie (Rozenbottel), afkomstig uit Chili.

Deze waardevolle olie wordt gemaakt door een koude persing van de zaden van de "Rosa aff. Rubiginosa L./Canina", een wilde variant van de Rozenbottel, en staat bekend om de effecten van de natuurlijke vitamine A die het bevat. De Rozenbottelolie helpt beschadigde huidweefsels te regenereren, dankzij het hoge gehalte aan onverzadigde vetzuren (80% onverzadigde essentiële vetzuren: 45% Omega 6 en 35% Omega 3).

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de cosmetische producten van Rosalia een natuurlijke oplossing bieden vooral voor de rijpere, droge en beschadigde huid. De producten van Rosalia hebben een aangename en kenmerkende geur.

Bekijk de producten van Zao

Zao

Zao schoonheid die uw huid respecteert

Voor het creëren van haar makeup heeft Zao 100% natuurlijke formules ontwikkeld die zijn verrijkt met biologische actieve ingrediënten. Laat u verleiden door de sprankelende kleuren en texturen en de combinatie van comfort en langdurig resultaat. Een innovatief product gepresenteerd in een modern en botanisch materiaal: bamboe.

Zao productenInnovatief en natuurlijk

Zao kiest voor een natuurlijke verpakking van de biologische makeup producten, waarvoor gebruik wordt gemaakt van bamboe, een elegant en modern materiaal. Alle bomen, de longen van de aarde, zorgen voor opslag van koolstof, maar bamboe groeit zo uitzonderlijke snel dat het gedurende de levenscyclus enorm veel koolstof kan verwerken. Hierdoor maakt dit materiaal het Zao mogelijk om een negatieve ‘carbon footprint’ te hebben voor het verpakkingsmateriaal: een ecologische winst.

Navulbaar en duurzaam

Dankzij het eenvoudige en inventieve systeem zijn de meeste producten van Zao navulbaar. De bamboe producthouder kan zo gemakkelijk worden hergebruikt voor navullingen. Hierdoor kunt u op speelse (en spaarzame!) wijze de vele kleuren op een creatieve manier uitproberen en van dag tot dag verwisselen. In onze winkel vindt u de producten van Zao met bamboe houder en als navulling. De bamboe producthouders worden geleverd in een katoenen, beschermend zakje. Zo helpt u ook het milieu te sparen.

Zao producten

Verzorgende cosmetica

Met het doel om prachtige makeup te combineren met efficiënte verzorging, kiest Zao de eigenschappen van ingrediënten:

  • Remineraliserend: bamboe stam poeder met een hoog niveau van silica (75%), noodzakelijk voor de elasticiteit van de huid;
  • Antibacterieel: micro-zilver als natuurlijk conserveermiddel voor het product is ook antiseptisch voor de huid;
  • Anti-vrije radicalen: Ginkgo Biloba bladextract, Aloe Vera, Carnaubawas, Granaatappelboter, Shea boter, allemaal ingrediënten met een werking die vrije radicalen tegen gaat, dankzij de essentiële vetzuren.

Zao producten

Onderzoek en ethiek

Het laboratorium van Zao heeft speciale formules ontwikkelt die zowel uw huid als de aarde respecteren:

  • 100% natuurlijke ingrediënten;
  • met biologische en fair trade ingrediënten;
  • alle poeders zijn geheel vrij van talk;
  • geen ingrediënten uit petrochemische industrie, ook niet de conserveermiddelen (dus geen parabens, phenoxyethanol, minerale olie, paraffine, polysorbaat, EDTA, BHT, BHA, ...);
  • niet getest op dieren (niet voor de ingrediënten en niet voor de eindproducten).

Zao is gecertificeerd met de labels Ecocert en Cosmebio. Lees meer over deze certificaten.